Artikels

Dynamics CRM 2015 update: nieuwe features voor verkoop

Met de focus op effectievere verkoop heeft Microsoft met de komende release van Dynamics CRM 2015 een hoop nieuwe features ontwikkeld. Wij zetten alle verbeteringen op het gebied van verkoop alvast even op een rijtje. Daarna nemen we de aankondigingen voor Dynamics Marketing en Social Listening onder de loep. Voor een volledig overzicht van de aangekondigde features kunt u terecht op de website van Microsoft Dynamics.

Geautomatiseerde verkoop

In CRM kunt u aan de hand van Business Process Flows structuur brengen in uw salestraject. Wat tot op heden echter niet kon, was eenzelfde proces splitsen en meerdere kanten laten uitgaan. Met de aangekondigde Branching Options voor Dynamics CRM 2015 kan dat nu wel. Stel dat u in een bedrijf werkt waar zowel producten als diensten verkocht worden, dan kan u een workflow opstellen die automatisch splitst naargelang het omtrent een opportuniteit voor producten of voor diensten gaat.

Verbeteringen voor CRM voor mobiele toestellen

De mobiele applicatie – nog steeds gratis te downloaden trouwens – krijgt ook een hoop verbeteringen. Zo zullen er dashboards beschikbaar zijn per gebruikersprofiel en kunt u de homepagina’s personaliseren naar wens. Daarnaast worden er in CRM 2015 nog enkele verbeteringen doorgevoerd op het gebied van offline gebruik. Dit was reeds mogelijk, maar het belooft nu allemaal een stuk beter te worden.

Spraakbesturing in CRM 2015

Daarnaast heeft Microsoft ook nog leuke aankondiging gemaakt met betrekking tot Cortana, Microsoft’s tegenhanger van Siri (Apple). Met de komst van CRM 2015 zouden gebruikers namelijk Cortana kunnen gebruiken op hun Windows Phone 8.1 toestellen. Meer specifiek zult u Cortana via stembesturing bepaalde taken kunnen laten uitvoeren, waaronder het plannen van meetings, zoeken naar contacten en nieuwe CRM records aanmaken.

Product families

Door producten in te geven in CRM kunt u opportuniteiten snel en eenvoudig concretiseren. Met de nieuwe update van CRM 2015 zult u producten eenvoudig kunnen bundelen in zogenaamde Product Families. Bovendien komen er nieuwe features omtrent cross- en up-selling. Zo krijgen salesmedewerkers automatisch voorstellen voor relevante producten en diensten.

Sales hiërarchieën

Bedrijven zitten ingewikkeld in elkaar. Met internationale vestigingen, meerdere vestigingen per land, dochter- en zusterondernemingen of hoofdzetels per regio. Het is soms moeilijk om er aan uit te kunnen. Door de hiërarchie van bedrijven visueel voor te stellen valt het allemaal net iets eenvoudiger te behappen. Daarbovenop kunt u dan ook nog eens sorteren op omzet, dieper ingaan op sub-accounts of simpelweg zien wie voor welk account verantwoordelijk is.

Zoeken naar records

Tot heden kunt u in Dynamics CRM zoekopdrachten uitvoeren die gericht zijn op maximaal 1 entiteit. In CRM 2015 zult u kunnen zoeken doorheen meerdere entiteiten. Een feature waar ongetwijfeld vele gebruikers warm van lopen. (bron screenshots: http://www.powerobjects.com)


Onderstaande categorieën behoren tot dit artikel, wil je er meer over weten? Klik er dan op door.

, , , , ,
Wit_logo_userfull_footer

Scherpenhoek 91
2850 Boom
BTW BE 0439.828.286

Tel: 02 282 08 08
E-mail: info@userfull.be

Nieuwsbrief

Schrijf je hier in voor meer nieuws

Scroll naar boven